مدیرکل جهادکشاورزی خراسان جنوبی از اشتغال ۳۱ درصدی جمعیت استان در بخش کشاورزی خبر داد و گفت: ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان سهم استان برای احیای قنوات است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ قوسی مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی صبح امروز در دیدار مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با مدیرکل جهادکشاورزی استان از اشتغال ۳۱ درصدی جمعیت استان در بخش کشاورزی خبر داد و گفت: ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان سهم استان برای احیای قنوات است در حالی که اگر قرار باشد طی پروسه ۵ ساله قنوات را احیا کنیم نیاز به ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

وی افزود:در سفر وزیر جهادکشاورزی به استان موضوعات خوبی مطرح شد و این سفر به منظور بازدید، افتتاح پروژه‌ها و رصد مشکلات بخش کشاورزی بود.

قوسی بررسی مشکل دانه سفیدی انار در فردوس، طرح بهره‌ بری قنات بلده، طرح توسعه محلات دامداری و دامپروری، توسعه پرورش شتر، اجرای طرح پرورش انواع نژادهای بز با شیردهی بالا و تجهیز و نوسازی را از جمله عوامل مورد تأکید در این سفر عنوان کرد.

مدیرکل جهادکشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سفر وزیر جهادکشاورزی به استان طرح‌های آبیاری کم فشار مطرح و مورد تأکید قرار گرفت ،گفت: همچنین در این سفر بازسازی و مرمت قنوات مورد بررسی قرار گرفت تا احیای قنوات که موجب نگهداشت روستاییان در روستا می‌شود را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه در این سفر قرار شد برای این طرح‌ها برنامه‌ای تنظیم کنیم و برای وزیر جهادکشاورزی ارسال کنیم، افزود: بخشی از مشکلات بخش کشاورزی در داخل بخش قابل رفع است و نیازمند تلاش بیشتری است.

قوسی با اشاره به اینکه بخشی از این مشکلات نیز باید توسط دستگاه‌های اجرایی رفع شود، اظهار کرد: مشکلاتی که از طرف کشاورزان به نمایندگان مطرح می‌شود به دلیل نقص قوانین است.

مدیرکل جهادکشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: بخش کشاورزی تکمیل کننده سایر بخش‌ها است یعنی اگر چرخه توسعه کشاورزی به خوبی در حال حرکت باشد چرخ توسعه سایر بخش‌ها نیز در حال حرکت خواهد بود.

وی با بیان اینکه اگر در بخش کشاورزی توفیقات خوبی داشته باشیم به سایر بخش‌ها نیز منتقل خواهد شد، گفت: زیربنای سایر بخش‌ها بخش کشاورزی است.

قوسی با اشاره به اینکه در بخش صنعت و معدن صندوق‌های ضمانتی داریم که برای کمک به سرمایه گذاران بخش کشاورزی مؤثر است ،افزود: برای افزایش بهره‌وری آب و مدیریت عوامل محدودیت کننده رشد چاره‌ای جز حرکت به سمت کشت‌های گلخانه‌ای نداریم.

انتهای پیام/غ

اشتغال ۳۱ درصدی جمعیت خراسان جنوبی در بخش کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.